Derviş Blog - cüz cüz, sure sure, kuran oku dinle yasin tebareke amme dualar

Yasin Tebareke Amme Amenerresulu oku Dinle, Rabbenağfirli,Ettehiyatu vecettehi duası,Cüz Cüz Hatim oku Derviş Blog

Küçük Hatme Nasıl Yapılır - tek başına hatme yapılır mı

Küçük Hatme Nasıl Yapılır - Tek başına hatme yapılır mı

küçük+hatme+nasıl+yapılır
hatme yapacak kişilerden imam (hatmeyi yaptıran) dahil Elemneşşrah leke (inşirah) suresini bilen 11 kişi YOKSA küçük hatme yapılır. Küçük hatme tek başına da yapılabilir. cemaatte elemneşrah lekeyi bilen kişi sayısı 11 kişi veya daha fazlaysa o zaman Büyük Hatme yapılır. büyük hatme yi öğrenmek için Büyük hatme nasıl yapılır konumuzu ve hatmede okunan hatme duasının türkçe okunuşu yazılışı ve hatme duasının türkçe anlamı konularımızı ziyaret edebilirsiniz.



KÜÇÜK HATME NASIL YAPILIR - TEK BAŞINA KÜÇÜK HATME YAPMAK
Sırt kıbleye gelecek şekilde oturulur. 100 adet taş (yoksa nohut) bir kase içinde önüne koyulur. 5 tane işaret taşı da önüne, yere konulur.

Gözler kapatılıp 25 estağfirullah çekilir. Sonra 7 adet fatiha peşpeşe okunur.
Daha sonra 100 taş ele alınır, taş sayısınca Salavat*-ı şerife okunur (Allahümme salli ala seyyidina muhammedin ve ala ali seyyidina muhammed.)
Daha sonra işaret taşlarından birini hafif yan tarafa veya kase içine; ayrı yere konulur.(Karışmaması için). Taş adedince “Ya Baki Entel Baki” zikri okunur.
Bu şekilde 5 işaret taşı için sırasıyla 100 adetten toplam 500 adet “Ya Baki Entel Baki” zikri okunmuş olur.
Daha sonra 7 adet Fatiha şerife peş peşe okunur.
Daha sonra son kez taş adedince salavat-ı şerife okunur.
Bittikten sonra eldeki taşlar kaseye koyulur. Eğer ezbere biliniyorsa Hatme duası kendi duyabileceği bir ses tonuyla okunur. Bittiktan sonra biliniyorsa ikindiden sonra Amme suresi, yatıdan sonra Tebareke suresi, bilinmiyorsa Elemneşrahleke (İnşirah) suresi okunur.
Tüm bunlar tertibe riayet edilerek bitirildikten sonra 25 estağfirullah çekilir ve gözler açılır.

TEK BAŞINA HATME YAPMANIN ADAPLARI
Mürid, hatmeyi mürşidi yaptırıyormuş gibi dikkatli ve uyanık olmalı, ona göre niyetini ve davranışlarını kontrol etmeli, edep ve tevazu içinde oturmalıdır. Hatme, vird ve rabıta için dille yapılacak bir niyet yoktur. Ne yaptığını düşünerek, kalbini toplayıp “estağfirullah” ile başlamak, niyet yerine geçer. Bu yeterlidir. Hatmeyi yaptıranın farz namazını kılmış olması gerekir.
Mümkünse âdâp üzere oturur. Rahatsız olanlar, rahat ettikleri şekilde otururlar. Ayaklar ağrıdığında değiştirilebilir.Hatmede, bir mazeret yoksa, duvar, yastık gibi herhangi bir şeye yaslanmamalıdır.
Hatmeden sonra dua okunurken Resûlullah (s.a.v) Efendimizin ism-i şerifi geçince, kendi duyacağı kadar gizli bir sesle: “sallallahu aleyhi ve sellem=Allah’ın selamı onun üzerine olsun” denir. Ashabın ismi geçince: radıyallahu anhüm=Allah onlardan razı olsun, denir. Sadat-ı Kiramın ismi geçince: “Kaddesallahu sırrahu =Allah onun sırrını pak, makamını yüce etsin.” denir.
Günde sadece bir kez büyük veya küçük hatme yapılabilir
Hatme iki vakitte yapılır. Birisi ikindi ile akşam arasıdır. Akşam namazına kadar hatme yapılabilir. Hatme yapmanın kerâhet vakti olmaz Diğeri yatsı namazının vaktidir. Yatsı namazının son vaktine kadar hatme yapılabilir. Hatmeye abdesti olmayanlar giremez.
Hanımlar âdet hâllerinde hatmeye katılamazlar.
Hatme ve zikirde gizlilik esas olduğundan, kapalı alanlarda yapılır. Dışarıdan görülebilen odanın pencereleri perde ile örtülür.
Hatme yapılan yerde uyuyan çocuk var ise hatmenin veya çocuğun yeri değiştirilir, mümkün değilse üzeri örtülür, hatme yapılır.


< - >

22 yorum:

  1. Ben Çok zamandır Hatmelere katılmıyorum ve eskiye göre hayatımda dini görevlerimde çok gevsek olmaya başladım bu çok üzücü bir durum Alllah o kapıların kımyetını bilen kullardan eylesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz tuttugumuz eli birakmayiz birakacagimiz elide tutmayiz diyor mübarek yeterki münkir olmasin

      Sil
  2. Hasanım Allah bizleri varlıkla, yoklukla, hastalıkla, sağlıkla, yalnızlıkla, eş ve çocuklarla imtihan ediyor. hastayken çok dualar edip sağlığa kavuşunca ihmal edersen Allah muhafaza mevla seni eski dua eden haline çevirebilir (ahıret iyiliğin için)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek başına hatme yaparken gizli olma şartı varmı ? biz devlet yurdundayız arkadaşlarım odadayken yapıyorum hatmeyi onlar başka işlerle uğraşıyor ayrıca sofi değil

      Sil
    2. "Yanliz olmali odada.kapiyi kitlemeli.
      Kimsenin girmeyecegi.goremiyecegi ortami hazirlamali
      O istesin.niyetini etsin.
      Rabbim firsatlar verir ins" diye cevap geldi whatsapp ta yetkili bir abimizden

      Sil
    3. Biz hatmedeyken sofi olup .izinli olanlari bile hatme yapilan ortama almıyoruz. Cocuklari disari cikariyoruz.
      Yada bir perdeyle gormiyecekleri şekilde bolune bilir

      Sil
  3. Peki kurban hatme duası ezbere bilinmiyorsa ne yapılır ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve aleykumselam. Hayırla geldiniz. Gözler tamamen kapalı olması gerekiyor. Ancak hatme duası ezbere bilinmiyorsa sadece dua okunacağı zaman açılıp ardından tekrar kapanır. Büyük ve küçük hatmenin edepleri aynen burada da geçerlidir.

      Sil
  4. Selamin aleykum kurbanim peki 3 4 kisi hatme yptgmiz zmn ilk seferde bi kisiye kac fatiha dsmus oluyo kurbanim

    YanıtlaSil
  5. Selamin aleykum kurban 3 kisi hatme yptgmiz zmn ilk seferde bi kisiye kac fatiha dsmus oluyo kurbanim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam kurbanım,3-4 kişi yaptığımızda ilk seferde imamın sağından itibaren imamla birlikte 7 kişi olarak sayarız,yani imamla sağındaki 3 kişiye 2 fatiha,solundaki kişiye de 1 fatiha düşüyor,böylece 7 ye tamamlanıyor.

      Sil
    2. A.selam,imamla beraber sağdan 7 kişi sayarız,yani 4 kişi olursak,3kişiye 2,1kişiye tek fatiha düşer,ikinci seferde de imam hariç soldan 7 kişi sayarız.

      Sil
  6. çok güzel her akşam büyük hatme yapılınca 333 kere kuran-ı kerim i hatmetmiş gibi olur.

    YanıtlaSil
  7. Selamun aleykum 2 kişi küçük hatmeyi yapınca 7 fatihayı nasıl tamamlicaz

    YanıtlaSil
  8. Kurban tek başıma hatme yapacağım inşallah en iyi nereden ogrenebilirim

    YanıtlaSil
  9. Selamun aleykum hayırlı akşamlar bende yalnız hatme yapmak istiyorum bu zamana kadar hep cemaatle girdim o yüzden yalnız yapmaya cesaret edemiyorum yanlış bişey yaparım diye sizce nasıl yapmalıyım

    YanıtlaSil
  10. Selamun aleykum ben hatme yapmak istiyorum daha önce hep cemaatle girdim o yüzden yalnız yapmaya cesaret edemiyorum yanlış bişey yaparım diye sizce nasıl yapmalıyım

    YanıtlaSil
  11. Ben on yıl önce 8 şartı yerine getirdim.3 yıl önce de tekrar tövbe aldım ama 8 şartı tekrar yapmadım.virdimi de fırsat bulursam yapıyorum. Bi bırakıp bi basliyorum .sorum şu 1.adab-ı yapmak zorundamiyim.virdimi bu durumda yapmamda sakınca varmı.Akşam rabıta yaparken çoluk çocuk olduğu için iki üç dakika ancak rabıta yapıyorum bu kafi gelirmi.birde zikrimi artırmak isteyip vekile ulaşamazsam kendim artirabilirmiyim. Son olarak küçük hatme yapmak istiyorum ama hatme duası ve elemnesrak süresini bilmiyorum.selam ve dua ile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurban tek başıma hatme yaptım yalnız büyük taşlardan 10 taşla yabagi entel bağı dedim yani 1000 defa hatme oldumu yoksa tekrar bir dahamı yapayım Allah razı olsun

      Sil
  12. Sorunuzu bir vekile telefonla veya yüzyüze sormanızı tavsiye ederim.
    sizinle aynı durumda olanlara bir fikir vermek açısından aldığınız cevabı da bizimle paylaşırsanız faydalı olur inşaAllah. yalnız azı cevaplar bazı kişilere özeldir. size özel bir cevap verillirse size özel olduğunu belirtirsiniz.

    YanıtlaSil
  13. Lütfen hızlı cuzleri tekrar yuklermisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hızlı cuzleri kontrol ettim sıkıntı yok. Hangisinde problem yaşadınız

      Sil

Buraya Bir Yorum bırakarak sayfaya değer katabilirsiniz..

❗ Yorumlar Denetlendikten sonra yayınlanır ❗