İFTİTAH TEKBİRİ NE DEMEKTİR NASIL ALINIR ANLAMI NEDİR?
Hanefi Mezhebine Göre Namazın şartlarından biri olan İftitah tekbiri Elleri Kulak hizasına kadar kaldırarak ve Allahu Ekber diyerek namaza başlanmasını ifade eden Namazın bir şartıdır.
İFTİTAH NE DEMEKTİR?
İftitah namaza Başlangıç Demektir. iftitah tekbiri de namaza başlangıç tekbiri oluyor haliyle.
İftitah tekbiri getirirken neden Ellerimizi kulaklarımıza kadar kaldırırız? Araplar neden ellerini kadınlar gibi göğüs hizalarına kadar kaldırırlar İftitah Tekbirinde neden Allahuekber deriz gibi
iftitah tekbiri ile ilgili derin ilmi konuları sizler için araştıdık. okuyun ki ne yaptığınızı ve yaptığınızın ne anlama geldiğini bilerek namaz kılın inşallah. zaten iftitah tekbirini arayan insan ne yaptığını bilmek isteyen insandır değil mi?
iftitah tekbiri ile ilgili soruların
cevapları aşağıda Sorularlaislamiyet den alınmış iftitah tekbiri cevaplarıdır.
Neden Kadınlar Ve Erkekler Farklı şekilde İftitah tekbiri alır?
İFTİTAH TEKBİRİ NE DEMEKTİR NASIL ALINIR ANLAMI NEDİR?
* Hanefîlerin çoğuna göre, iftitah tekbiri, namazın bir rüknü değil, bir şartıdır ve namazın dışındadır. Ancak namazın rükünlerine iyice bitişik olması sebebiyle, rükün kabul edilmesi daha uygun bulunmuştur. Diğer üç mezheb imamları da iftitah tekbîrini rükün kabûl ederler.
* Tekbir sözü Allâhü Ekber`dir. Bununla beraber, ta`zim ifade eden şu sözlerle de namaza başlamak mümkündür. Allahü`l-azîm Tebârekâllah, Lâ ilâhe illâllah....
ama Bismillâh, Estağfirullah, Eûzü billâh, İnnâ lillâh, v.s. gibi ifadelerle namaza başlanılmaz. Çünkü bu ifadelerde ta`zim mânâsı yoktur. Bunlar birer duâ kelimesidir.
* İmama uymak üzere alınan iftitah tekbîrinin ayakta olması, eğilmeden alınması şarttır.
* İmama uyacak kimse, tekbîrini imamdan önce almamalıdır. İmamın tekbîrine yakın veya onu tâkib ederek tekbir alınmalıdır. İmamdan önce alınan tekbirle imama uyulmuş olmaz.
* Niyet ile iftitah tekbîri arası yemek, içmek, konuşmak gibi namaza yabancı şeylerle ayrılmaz. Niyetten hemen sonra Allâhü Ekber denilerek namaza durulur.
İftitah tekbirini alırken yapılan farklı uygulamalar mezhep farkından kaynaklanmaktadır. Bunlar da Peygamber Efendimizin (asm) uygulamalarına dayanmaktadır. Bu nedenle her Müslüman kendi hak mezhebine göre ibadetlerini yapmalıdır.
İftitah tekbiri almak namazın farzlarındandır. Ancak bu takbiri alırken elleri kaldırmak sünnettir. Erkekler, ellerini, başparmakları kulak yumuşaklarına değecek kadar, kadınlarsa ellerini parmak uçları omuzlarına kavuşacak şekilde göğüslerinin hizasına kadar kaldırıp o vaziyette Allâhü Ekber derler. Bu esnada parmakların normal şekilde açık bulunması ve avuç içlerinin de Kâ`be`ye dönük bulunması gerekir.
Ellerin kaldırılması hususunda, bâzı âlimler, tevhide işarettir demiştir. Bâzıları, dünya işlerini arkaya atıp bütün varlığıyla kıbleye ve namaza yönelmek içindir demiştir.
(derviş blog namaza başlarken ellerini kaldırdığında bütün dünyayı elinin tersi ile arkaya attığını ve aklı kalbi ruhu bedeni herşeyi ile Yaratıcısının Huzurunda durduğunu düşünmeye çalışır daima sizlerde böyle düşünün inşallah)
NAMAZA BAŞLARKEN ELLERİ KALDIRMAK İLE İLGİLİ HADİSİ ŞERİFLER
İbn-i Ömer (ra)`den rivayet edilir ki:
"Namaza başlarken el kaldırmak, namazın zinetidir (süsüdür). Her kaldırışta on sevap vardır. Her parmağa bir sevab düşer."
Kaynak: bu hadisin kaynağını bulamadık hadisi sorularlaislamiyette bulduk
İftitah "başlamak, kapıyı açıp girmek" anlamındadır. İftitah tekbiri (tahrîme), namaza başlarken alınan tekbir olup "Allahü ekber" cümlesini söylemektir. İftitah tekbiri, bütün mezhep imamlarına göre farz olmakla birlikte Hanefî imamlar bunu rükün değil şart olarak, diğer üç mezhep imamı ise rükün olarak değerlendirmiştir. İftitah tekbiri Hanefî mezhebinde rükün değil şart olmakla birlikte, rükünlere çok yakın oluşu sebebiyle, bir rükün gibi değerlendirilmesi ve rükünler arasında ele alınması yanlış olmaz.
İftitah tekbirinin şart veya rükün kabul edilmesi şeklindeki görüş ayrılığının pratik sonucu şudur: Bir kimsenin setr-i avret, necâsetten tahâret veya istikbâl-i kıble şartını, iftitah tekbirinden sonra yerine getirmesi durumunda kıldığı namaz, iftitah tekbirini şart sayanlara göre geçerli, rükün sayanlara göre ise geçersizdir. Söz gelimi kolu başı açık olarak tekbir alıp namaza duran bir kadın iftitah tekbirinden sonra kolunu başını örtse Hanefî imamlara göre namazı geçerli, ötekilere göre geçersizdir.
Bilen ve söylemekte güçlük çekmeyen kişi iftitah tekbirinde "Allahü ekber" demelidir. Allah'ı yüceltme, O'nun büyüklüğünü ikrar anlamı taşıyan “Allahü kebîr”, "Allahü azîm" gibi başka sözlerle tekbir alındığında, farz yerine gelmiş olur. Fakat "estağfirullah" (Allah'tan bağışlanmak dilerim) veya "bismillah" gibi dua anlamı taşıyan ifadelerle tekbir alınacak olursa farz yerine gelmiş olmaz. Yine bir kimse Arapça dışında bir dilde tekbir getirecek olsa, Ebû Hanîfe'ye göre bu da yeterlidir.
Hz. Peygamber (asm)'in tekbir alırken ellerini omuz hizasına kadar kaldırdığına dair rivayet bulunduğu gibi, kulak hizasına veya kulaklarının üstü hizasına kadar kaldırdığına dair rivayetler de vardır. Bu rivayetlerin birleştirilmesi durumunda, tekbir alırken başı hafifçe öne eğerek başparmak kulak memesine değecek şekilde elleri kaldırmanın uygun olduğu belirtilmiştir.
Hanefilerde esah olan görüşe göre elleri kaldırmanın zamanı tekbirden öncedir. Yani önce eller kaldırılıp sonra tekbir getirmektir. Niyet eller kaldırılmadan önce getirilir. Eller kaldırıldıktan sonra tekbir almadan hangi namazı kılacağını bilmek de niyet yerine geçer.
Namaza başlamadan önce niyet etmek farzdır. Ancak bunu dil ile söylemek şart değildir. Namaz hususunda niyet, Allah rızası için namaz kılmayı dilemek ve kılınacak namazın hangi namaz olduğunu bilmek ve içinden geçirmek demektir.
İftitah tekbiri alırken ellerin kulak hizasına kadar kaldırılmasıyla ilgili hadis i şerif - rivayetler:
Abdulcebbar b. Vail (r.a), babasından naklederek şöyle diyor:
“Rasûlullah (s.a.v)’in arkasında namaz kıldım. Namaza başlayacağında tekbir alır, ellerini kulakları hizasına kadar kaldırır, sonra Fatiha sûresini okuyor, Fatiha bitince 'Amîn!..' diyordu. Âmîn derken sesini yükseltiyordu.” (İbn Mâce, İkametü’s Salat: 14; Dârimi, Salat: 38)
Abdulcebbar b. Vail (r.a), babasından naklederek, babası Vail,
“Rasûlullah (s.a.v)’i namaza başlarken ellerinin baş parmaklarını kulak memelerinin hizasına kadar kaldırdığını gördüğünü söyledi.” (Dârimi, Salat: 31; Ebû Davud, Salat: 116).
Etiketler; iftitah tekbiri nedir, iftitah tekbiri nasıl alınır, iftitah tekbiri neye denir, nasıl yapılır, iftitah tekbirinin hükmü nedir, iftitah tekbiri ile ilgili hadis, ayet, hadisler ayetler,namazda iftitah tekbiri, kadınlarda iftitah tekbiri erkeklerde iftitah tekbiri bayanlarda neden eller göğüz hizasına kaldırılır, neden eller kulak hizasına kaldırılır, parmakların kulak memesine değmesi şart mıdır? iftitahsız namaz olmaz mı?
Hocam hersey iyi guzel, okuyup daha detayli ogreniyoruz ALLAH'in izniyle lakin su reklamlari siteden kaldirirsaniz cok daha makbul olur kanimca.
YanıtlaSilCunku reklamlarda istenmeyen goruntuler , ve yazilar mevcut. "3d chat sohbetler , mucize ortam vs." boyle bir platforma hic yakismiyor estagfirullah.
tamam kardeşim 3d chat sohbet ve mucize ortam reklamlarını engelleyeceğim böyle edebsiz reklamlar olursa yorumlarla haber verenden Allah razı olsun.
Silo reklamlardan gelen parayı da cebe atmıyoruz emin ol. onuda Allah için inşallah tasadduk ediyoruz.
Benim telefonumda oyle reklamlar cikmiyo, teknoloji reklami geliyo, web 2 dedigimiz olayda siz daha once neye bakmissaniz onunla ilgili reklam cikiyo, kusurunuzu sayfaya atmayin lutfen
Sil