Derviş Blog - cüz cüz, sure sure, kuran oku dinle yasin tebareke amme dualar

Yasin Tebareke Amme Amenerresulu oku Dinle, Rabbenağfirli,Ettehiyatu vecettehi duası,Cüz Cüz Hatim oku Derviş Blog

Yasin şerif suresi okumanin faziletleri


Yasin şerif suresi okumanin faziletleri

Yasin-i şerif suresini okumanın, dinlemenin fazileti hakkında peygamberimizin birçok hadisi vardır.
onlardan birkaçını burada sizlerle paylaşacağım. ondan sonrada çok güzel iki tane yasin suresi
videosu paylaşacağım okuyun dinleyin bizede dua edin inşallah.
esselamu aleykum


Yasin şerif suresi okumanın faziletleri

YASİNİ ŞERİF SURESİ HAKKINDA PEYGAMBERİMİZ(S.A.V.)'IN HADİSİ ŞERİFLERİ



Resulü Ekrem,Sure-i Yasin hakkında:

"Yasin,Kur'an'ın kalbidir.Muhakkak o,bütün dertlere devadır."

"Geceleri Yasin'i okumak,sanki Kur'an-ı yedi defa hatmetmek gibidir."

"Yasin ne niyet için okunursa,o şey meydana gelir"
buyurmuşlardır.

Sabah ve akşamları okunması daha tesirlidir.Kırk bir Yasin ne niyet için okunursa okuyan kimsenin muradı hasıl olur.Bu kırk bir Yasin yedi güne bölünerek sabah namazından sonra okunursa daha tesirli olur.

"Allah Teala'nın rızası için geceleyin Yasin'i okuyan kimse affolunur."

"Sure-i Yasin'i geceleri okuyan kimseye Kur'an'ı yedi defa okumuş gibi ecir verilir."

Peygamberimiz buyurdu:
"Cuma geceleri Sure-i Yasin'i okuyan kimse,mağfireti ilahiyyeye nail olduğu halde sabahlar."


"Kim Sure-i Yasin ve Sure-i Duhan'ı Cuma geceleri okursa,mağfiret olunduğu halde sabahlar."

Peygamberimiz buyurdu:
"Sabahladığında Sure-i Yasin'i okuyan kimseye o günün kolaylık ve sevinci verilir,akşamladığı vakit okuyan kimseye sabaha kadar o gecenin kolaylık ve sevinci verilir.Cennet ehlinden Kur'an ref edilir,ondan birşey okumazlar.Ancak Taha ve Yasin'i okurlar."

"Her şeyin bir kalbi vardır. Kur'an'ın kalbi ise Sure-i Yasin'dir.Kim onu gündüzleri okursa,bütün sıkıntılarına karşı kafi gelir.Kim geceleri okursa bütün günahları affedilir."

"Sure-i Yasin'i akşamladığı vakit okuyan kimse ferah içinde sabahlar,sabahladığı vakit okursa ferah içinde akşamlar."

"Sure-i Yasin'i sabahleyin okuyan kimseye o günün sultanlığı(manevi olarak) verilir.Akşamları okuyana ise o gecenin sultanlığı verilir."

Peygamberimiz buyurdu:
"Sure-i Yasi'i okuyan kimseye yirmi (nafile) hac sevabı verilir."

"Her şeyin bir kalbi vardır.Kur'an'ın kalbi ise Sure-i Yasin'dir.Yasin'i bir defa okuyan kimseye (içinde Yasin bulunmayan) on hatim sevabı verilir."

Peygamberimiz:
"Kur'an'da bir sure vardır.Allah Teala katında ona aziz diye isim verilmiştir.O'nu okuyan ise Allah Teala yanında şerif diye çağrılır.O'nu okuyan kıyamet günü Rabia ve Mudardan(kabilelerinden) daha çokları hakkında şefaat eder.O,Sure-i Yasin'dir."

"Muhakkak ki Kur'an'da bir sure vardır.Kendisini çok okuyana şefaat eder.Dinleyen ise mağfiret olunur.Dikkat edin.O,Sure-i Ysin'dir.Sure-i Yasin'e Tevrat'ta müimme denilir."(Ya Resulüllah müimme ne demektir?diye sorulduğunda) Resulü Ekrem:Sahibine dünya ve ahiret hayatını umumileştirir,ondan ahiret korkularını giderir.Ve her hayırlı işini gaza eder.Kim O'nu okursa yirmi(nafile) hac sevabı verilir.Kim O'nu dinlerse sanki Allah yolunda bin dinar sadaka vermiş gibi ecre nail olur.Kim O'nu yazar da suyunu içerse içinden her çeşit hastalığı çıkarır,içine bin tane nur,bin yakin,bin rahmet,bin refet,bin hidayet girer.Ondan bütün hastalıklar ve sıkıntılar çıkarılır."

"Sure-i Yasin'i ölmek üzere olan kimsenin üzerine okuyun."

"Sure-i Yasin ölümü yaklaşan hastanın yanında okunursa Allah Teala onun can vermesini hafifletir."

"Her hangi biri ölmek üzere bulunan kimsenin baş ucunda Sure-i Yasin okunursa Allah Teala ona(ruhunu teslim etmesinde ) kolaylık verir."

Peygamberimiz buyurdu:
"Üzerine Sure-i Yasin okunan mevtanın azabı hafifler."

"Her kim her Cuma günü annesinin,babasının veya bunlardan birinin kabrini ziyaret eder de baş ucunda Sure-i Yasin okursa okuduğu her harfi adedince onlar mağfiret edilir."

"Kabristana giren kimse oradaki mevtaların üzerine Sure-i Yasin'i okursa,Allah Teala okunan Yasin hürmetine onların azabını hafifletir.Okuyan kimseye de harflerinin adedi kadar ecir verilir."


Resulü Ekrem(a.s.) buyurdu:
"Ya Ali,Sure-i Yasin'e devam et. Muhakkak onda bereket vardır."


1-Aç okursa doyar.
2-Susuz okursa suya kanar.
3-Çıplak okursa giydirilir.
4-Bekar okursa evlendirilir.
5-Korkan okursa korktuğundan emin olur.
6-Hasta okursa iyileşir.
7-Zindanda olan okursa çıkarılır.
8-Misafir okursa,seferinde ona yardım edilir.
9-Bir şey kaybeeden okursa, kaybettiği şeyi bulur.
10-Sıkıntı ve kederli kimse okursa,sıkıntı ve kederden kurtulur..."


"Ümmetimden her müslümanın kalbinde Yasin-iŞerif'in bulunmasını severim."

"Geceleri Allah Teala'nın rızası için Sure-i Yasin'i okuyan kimsenin kul hakkından başka bütün günahları affedilir."

"Bana ve ümmetime Sure-i Yasin,Ayet'el Kürsi ve İhlas suresini ikram eden Rabbime hamd ederim."

takipli okumalı, mealli yasin oku dinle anla


yanık sesli dünya Güzel kuran okuma şampiyonu
abdussamedden mükemmel görüntüler eşliğinde yasin dinle


< - >

27 yorum:

  1. deyil çarşamba günleri her gece okuyorum yasini şerif süresini allah herkeze nasip etsin okumayı...

    YanıtlaSil
  2. Yasin suresinin faziletlerini elbetteki sizler de goreceksiniz...eger her sabah ve her aksam en az birer defa inanclan ve imanlan samimi bir sekilde devamli okuyabilirseniz...unutmayin...sizler de bir gun yok idiniz bu dunyada...ve yine bir gun tekrardan yok olacaksiniz...nicin bu dunyaya gonderildiginizi halen daha anlayamayacakmisiniz?...geldiniz bu dunyaya milyarlarca dolar/pound/lira kazanmaya demi...degilmi? yoksa en guzel ese sahib olmaya mi? yoksa en guzel arabaya, kata, yata sahib olmayami? uyan kardesim uyan...uzerine toprak kapatilmadan uyan...Allah'a yonel...Allah seni de affeder...yeter ki donme o eski haline ve gunlerine tekrardan seytana uyupta...sevindirme o pis kalles seytani...guldurme o serefsiz seytani artik...uyan uyan uyan...vakit gec olmadan uyan artik uyan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insanlar uykudadır ölünce uyanırlar ... Allah vermeden uyanmayı nasip etsin

      Sil
    2. Güzel ALLAH RAZI OLSUN

      Sil
  3. "inanc gorunmeyene inanmaktir. gorunmeyene inanirsaniz baskalarinin goremediklerini gorursunuz.." mukemmel sekilde aciklamis Allah inancini Ahmet Serif izgoren. Allahim herkesin icine iman guzelligi nasip eylesin.

    YanıtlaSil
  4. Allah her keze yardım etsin ben de bugünden başlıcam okumaya

    YanıtlaSil
  5. yasini şerifeyi her gece okuyan şehit olarak ölür, şehitlik mertebesi ise en üstün mertebelerden birtanesidir. her gece bi 5 dakika yasini şerife için ayırmanızı tavsiye ediyorum

    YanıtlaSil
  6. Öyle bir alışkanlık yaptıki bende okumadan asla uyuyamiyorum yaradana şükürler olsun

    YanıtlaSil
  7. Ben YASINi okumadan hic bir yere gitmek istemiyorum, sabah ve aksamlari okuyorum....Allaha sükürler olsin.....amin !

    YanıtlaSil
  8. yasini seriifi okuyan gerçekten ABBİMİZE ne kadar yakın olduğunu anlıyor sonsuz skürler olsun aminn.. ALLLAHIMZA layık bir kul olmamızı nasip etsin aminn .ss

    YanıtlaSil
  9. Yasin okurken hem kulaklikla dinleyip okusak daha hizli okumak icin olurmu

    YanıtlaSil
  10. Nezaman vakit bulsam okuyorum . Yasin Suresi ni nezaman okusam içime ferahlık iniyor.okumayi sakin birakmayin arkadaşlar.

    YanıtlaSil
  11. Cümleten Allah kabul etsin Dua larımızı arkadaşlar

    YanıtlaSil
  12. Kurani bilmiyorum telefndan uygulama indirdim dinleyip elmde ki kitaptan takip ediyorum kabul olur mu

    YanıtlaSil
  13. Yasını şerifin turke anlamını okumakta sevapmidir

    YanıtlaSil
  14. Yasını şerifin turke anlamını okumakta sevapmidir

    YanıtlaSil
  15. Belki sacma bir soru, ama bir yerde okumustum. Cuma gecesi 41 kere yasin okursan,dua an kabul olur diye. Oylemi? Ve cuma gecesi derken, persembe gecesimi? Cunku hollandada cuma gecesi cuma gunudur saat on ikiden sonra. Kafim biraz karisti. Yardimci olurmusunuz. Simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur islamda gün gece ile başlar yani perşembe günü akşam ezanı ile biter Perşembe akşam ezanından sonra cuma akşamı ile cuma günü başlar ve ertesi akşam ezanında cuma günü biter.

      Sil
  16. ben arapça okuyamıyorum ama mealini okuyorum. sonrada türkçesini okuyorum. çünkü okuduğumuz duanın anlamını bilmek duamızın kabulünü kolaylaştırırmış. şimdi ben arapça okumadığım için kabul olmuyor mu diye korkuyorum. bilgi verirmisiniz. arapça okumak zorundamıyız.

    YanıtlaSil
  17. İNSANLAR NEDEN BUNLARIN KIYMETİNİ BİLMEZ PİS İŞLERLE MEŞGUL OLUR ANLAMIYORUM SİYONİZİM İYİ ÇALIŞIYOR İNSANLAR HEP ONLARA ALDANIYOR ALLAH HERKESİN DUASINI KABUL ETSİN ARKADAŞLAR BOL BOL DUA İSTİYORUM ŞİMDİDEN ALLAH HEPİNİZE RAZI OLSUN

    YanıtlaSil
  18. Bir yıl olacak her sabah kulakligimla dinliyorum ve neredeyse ezberledim dinleye dinleye çok huzurluyum, unuttuğum zamanlar bir kaç defa oldu. Çok rahatsız oluyorum. Huzur veriyor insanız her aman problemler olur hayatta ama günüm işlerim ilişkilerim herşeyim allaha şükür ne isim varsa yolunda olmaya başladı. Rabbime hamd olsun.

    YanıtlaSil
  19. Küçükken hhatrliyorum 11 12 yaşlarında idim camiye gidiyordum saatimin üzerindeki ekran plastikdi düşmüş üzülmüştüm camiden verilen Kur'an öğrenme kitabında yasin meali faydalari vardı okumuştum saatimin plastik ekranını bulmak için türkçe den Yasin süresini okudum çok geçmedi hemen buldum hala hatrliyirum dua sırdır Allah katında olmaz yoktur istemek elzemdir Allah herkesin yardımcısı olsun

    YanıtlaSil
  20. Küçükken hhatrliyorum 11 12 yaşlarında idim camiye gidiyordum saatimin üzerindeki ekran plastikdi düşmüş üzülmüştüm camiden verilen Kur'an öğrenme kitabında yasin meali faydalari vardı okumuştum saatimin plastik ekranını bulmak için türkçe den Yasin süresini okudum çok geçmedi hemen buldum hala hatrliyirum dua sırdır Allah katında olmaz yoktur istemek elzemdir Allah herkesin yardımcısı olsun

    YanıtlaSil
  21. Okurken ferah oluyorum Allahım herkese okumayı nasip eylesin. amin

    YanıtlaSil

Buraya Bir Yorum bırakarak sayfaya değer katabilirsiniz..

❗ Yorumlar Denetlendikten sonra yayınlanır ❗