Derviş Blog - cüz cüz, sure sure, kuran oku dinle yasin tebareke amme dualar

Yasin Tebareke Amme Amenerresulu oku Dinle, Rabbenağfirli,Ettehiyatu vecettehi duası,Cüz Cüz Hatim oku Derviş Blog

Terlikle Namaz veya Ayakkabıyla Namaz Kılınır mı?

Terlikle veya Ayakkabı ile Namaz Kılmak


Merhabalar

terlikle+namaz+kılınırmı

Geçen Gün balkonda otururken ezan okundu benimde abdestim vardı zaten bir kaç gündür
belim ağrıdığı için namazı oturarak kılıyordum. Acaba Dedim Kendi kendime;
-Ayağımda Terliklerle burada otururken namaz kılsam olur mu?-
bu sorununu cevabı için internete baktım hiçbir yerde tam düzgün bir cevap bulamadım
sorularla islamiyet fetva org ve daha bir çok site gezdim sonuç olarak şöyle bir sonuç çıktı.



Terlikle veya Ayakkabı ile Namaz Kılınır mı?

Cenaze namazı konusunda şöyle bir ifade buldum
"Eğer yer temiz değilse Ayakkabılar Çıkarılıp üzerine basılarak namaz kılınabilir" (bu diğer namazlarda da geçerli) Yer Temiz ise Ayakkabı ile Kılınabilir. (ama madem yer temiz çıkar ayakkabıları öyle kıl diyesim geliyor fakat buradaki temizlik islami mâna da necis olan şeylerden temizlik. çiş,leş,alkol gibi)

Bu duruma göre Terlikle Balkonda oturarak namaz Kılabilir miyim?
evet balkonda dinen necis olan şeylerden yoksa kılabilirim. ama balkon toz içinde ise en uygunu
terliğin üzerine basıp oturarak namaz kılmak diye bir sonuca vardım ama yinede kesin bir sonuç çıkaramadığım için eve girdim ve içerde oturarak sandalyede namazımı eda ettim.
Eğer siz Balkonda mahsur kalırsanız Terlikle veya terliğin üzerine basarak namazınızı kılabilirsiniz. Ayakkabı içinde Aynı durum geçerli zaten bu sonucu Ayakkabı ile Namaz kılma konularını okuyarak çıkardım. Sevgili Peygamberimiz (s.a.v) Temiz olan yerde Nalınları ile (o zaman ki ayakkabı) Namaz Kılmışlardır.
Ama en iyisi Allah Rızası için yapabileceğimizin en güzelini yapmaya çalışmaktır.

İlgili bir Buhari Hadisi;

Ebu Mesleme şöyle diyor; Enes bin Malik’e “Resulullah ayakkabıyla namaz kılar mıydı” diye sordum. Enes; “Evet dedi(Buhari; Salât; 24)

Eyvallah.


< - >

2 yorum:

  1. Hayırlı Ramazan'lar yani evte

    YanıtlaSil
  2. Yani ev terliyle evde namaz kılınır mı net bir cevap verirmisini hayırlı geceler

    YanıtlaSil

Buraya Bir Yorum bırakarak sayfaya değer katabilirsiniz..

❗ Yorumlar Denetlendikten sonra yayınlanır ❗