Derviş Blog - cüz cüz, sure sure, kuran oku dinle yasin tebareke amme dualar

Yasin Tebareke Amme Amenerresulu oku Dinle, Rabbenağfirli,Ettehiyatu vecettehi duası,Cüz Cüz Hatim oku Derviş Blog

iman (inanç) nimeti ve önemi

iman (inanç) nimetinin  önemi


iman nimeti ve önemi
imansız bir kalp kuru bir ağaca benzer


Gönüle huzur veren ,Dünya yı anlamlı kılan, acıları şeker şerbet yapan şey
imandır, Allah'a inançtır inanma dır. imtihan gerçeğini kavrayan bir insan için Dünyada olup biten ahirete getirisi olmayan hiçbirşeyin kıymeti yoktur.




iman (inanç) nimeti

Kıymetini bilemediğimiz nimetlerin içinde en büyük nimet inanç nimeti olarak bilinen iman nimetidir ve resmi rakamlara göre ülkemizin %98 i bu nimete sahiptir.
peki bu konuda peygamber efendimiz ne buyuruyor
Okuyalım;
Ahir zamanda ölen 1000 kişi den sadece 1 tanesinin kalbinde iman bulunur. 



iman nimetinin önemi,iman nimeti,iman inanç nimeti ve önemi

Subhanallah ne vahim bir durum düşünmek lazım o bir kişi ben miyim?
o bir kişinin ben olma ihtimalini nasil artırabilirim?
ortada bir yanlışlık var bu yanlışlığı peygamber efendimiz yapıyor olamaz  bence bu yanlışlık insanların yüreğinde 100 kişiden 98 i müslümanım diyor
75 i namaz kılmıyor
25 i başörtüsü Allah emri değildir diyor
40 ı içki haram değildir diyor
Kuran i kerim den 1 ayeti bile bile inkar eden kufre giriyor kafir oluyor ama adam onu da kabul etmiyor
Hayır diyor en baba müslüman benim içki de haram degil
Iste böyle %98 müslümanız  iman nimeti inandım demeyle kazanılan bir nimet değildir  iman nimeti kişiye sorumluluk yükler tıpkı bir iş akdi gibi;


İMAN SÖZLEŞMESİ
Madde 1
Allaha inanıyorum dünyada ve ahirette gerçek hüküm verenin o olduğunu kabul ediyorum onun hükümleri ve emirlerine boyun eğiyorum

Madde 2

Peygamberlere inanıyorum hepsi haktır hepsinin söyledikleri doğrudur hepsinin söylediklerine katılıyorum ve uygulamaya çalışıyorum

Madde3

Kutsal kitaplara inanıyorum hepsi allah tarafından vahiy yoluyla peygamberlere inmiştir ve hepsinde gerçekler bulunur kitabımızdaki gerçeklere inanıyorum ve uygulamaya çalışıyorum

Madde 4

Meleklere inanıyorum
Allahın gözle görülmeyen melekleri vardır ve bu meleklerin vazifeleri kuran da ve peygamberlerin sözlerinde belirtilmiştir

Madde 5

Kader e ve kaza ya inanıyorum
Kader benim yaşayacaklarımı ve gelmiş geçmiş tüm mahlukatın yaşamını zamandan   ve mekandan münezzeh olan allah ın bilmesidir
Allah onları bildiği için ben yaşamıyorum ben yaşayacağım için allah biliyor.
Kaza ya inanıyorum vakti gelince vuku bulan şeyler hep allah ın bilgisi dahilindedir.

Madde 6

Öldükten sonra dirilmeye inanıyorum
Hepimiz tekrar dirilecegiz ve hesap vereceğiz



Iman eden
Dervis


Maalesef çoğumuz bu sözleşmeye uymuyoruz ve çoğumuzun imanı rüzgar önünde tir tir titreyen cılız bir mum ışığı gibi ;

iman nimetinin önemi,iman nimeti,iman inanç nimeti ve önemi




< - >

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Buraya Bir Yorum bırakarak sayfaya değer katabilirsiniz..

❗ Yorumlar Denetlendikten sonra yayınlanır ❗