Derviş Blog - cüz cüz, sure sure, kuran oku dinle yasin tebareke amme dualar

Yasin Tebareke Amme Amenerresulu oku Dinle, Rabbenağfirli,Ettehiyatu vecettehi duası,Cüz Cüz Hatim oku Derviş Blog

Allahümme salli barik duaları ve türkçe anlamları

Allahümme salli allahümme barik duaları ve türkçe mealleri anlamları

Allahümme salli ala muhammedin ve Allahümme barik ala muhammedin mealleri anlamı nedir?
salli ve barik nerelerde okunur?



Allâhümme Salli ve Allâhümme Barik:

Okundukları Yerler:
1) Bütün namazların son oturuşlarında Ettehiyyatü'den sonra,
2) İkindi namazının sünneti ile Yatsının ilk sünnetinin birinci oturuşunda Ettehiyyatü'den sonra,
3) Dört rekatta bir selâm verilerek kılınan Teravih namazının ikinci rek'atının sonundaki oturuşta "Ettehiyyatü"den sonra,
4) Cenaze namazında ikinci tekbirden sonra.

Okunuşu;
ALLAHÜMME SALLİ;

Allâhümme salli alâ Muhammedin ve alâ âli Muhammed. Kemâ salleyte alâ İbrahime ve alâ âli İbrahim. İnneke hamidün mecîd.

ANLAMI;
Allah'ım! Muhammed'e ve Muhammed'in ümmetine rahmet eyle; şerefini yücelt. İbrahim'e ve İbrahim'in ümmetine rahmet ettiğin gibi. Şüphesiz övülmeye layık yalnız sensin, şan ve şeref sahibi de sensin.


OKUNUŞU;
ALLAHÜMME BARİK;
Allâhümme barik alâ Muhammedin ve alâ âli Muhammed. Kemâ barekte alâ İbrahîme ve alâ âli İbrahim. İnneke hamidün mecîd.

ANLAMI;
Allah'ım! Muhammed'e ve Muhammed'in ümmetine hayır ve bereket ver. İbrahim'e ve İbrahim'in ümmetine verdiğin gibi. Şüphesiz övülmeye layık yalnız sensin, şan ve şeref sahibi de sensin.




Okuduğunuz duanın türkçe anlamını bilmek namaz büyük anlam ve değer katar.

namazlarda okuduğunun anlamını bilmenin önemi ile ilgili şu güzel resimli makalemi okumanızı tavsiye ederim;

Anlayarak namaz kılmak için

semiallahülümen hamideden subhanerabbiye ala ya NAMAZDAKİ tüm dualar ve anlamları



< - >

17 yorum:

  1. işlerim bozuldu siz kardeşlerimden dua istiyorum ramazan

    YanıtlaSil
  2. BU BİR İMTİHANDIR SABRET DÜZELİR BİİZNİLLAH

    YanıtlaSil
  3. ALLAH CC rızıkı verir ya az yada çok. kendine bak yanlış yada eksik yaptığın birşey varsa düzelt. eğer yoksa ALLAH CC tevekkül et ve bekle. şüphesizki bu işin sonunda sana hayır vardır.

    YanıtlaSil
  4. nafile ikimize yazık etme bu sefer de kalamam artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek istedin

      Sil
    2. Cenabi allah rizka kefildir dünyanin bütün işleri kirilicak şişeler hükmündedir uhrevi ahiret icin yapilan isler ise paha biçilmez elmas kiymetindedir...parayi cebimize koyalim ama.kalbimize koymayalim ins..kirilicak sisileri elmaslara da tercih etmeyelim insanin da dunyaninda kiyameti kopucak ömür dedigin 60 70 yil ebediyet ahirette allah cc öyle diyor çünkü ebedi cennet ebedi guzellikler orda burdakiler geçici ve aldatici dikkat edelim ahiretimizi dünyaya tercih etmeyelim.. hakkiniizi Helal edin icimden geldi yazdım.. Bütün insanlari allah icin seviyorum

      Sil
  5. Ygs sınavına girecem , ne olur duanızı eksik etmeyin.

    YanıtlaSil
  6. Ygs sınavına girecem , ne olur dua edin

    Furkan

    YanıtlaSil
  7. Harika... Çok işime yaradı teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Ben blogger derviş blog a çok teşekkür ediyorum Allah cc herkezin işini rast getirsin amin

    YanıtlaSil
  9. Çok iyi olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Allahım bütün müslümanların kalbini nurlandır. Amin

    YanıtlaSil
  11. Allahım sen tüm sana inananlari ve sana siginanlari koru yarabbim.

    YanıtlaSil
  12. ben çok sevdiğim bir insanı para hirsimdan dolayi yitirdim. Artik yuzume bile bakmiyor. Ben onun sayesinde para hirsinin ne kadar kotu oldugunu ve sevginin degerini anladim. onun sevgisiyle Allah sevgisini hissettim. herkesten önce Allah'a sıgınmam gerektigini sukretmem gerektigin anladim. Allah'im insallah sevdigim insanin kalbini kazanmama yardim eder. ona da bana da hayirli gelecek nasip eder.

    YanıtlaSil
  13. Selamin Ayleykum tüm Mumin kardeslerim

    YanıtlaSil
  14. Ve Aleyküm Selam mümin müminin duasına muhtaçtır.İslama ve müslümanlara,devletimize mazlum yetim,yoksul kişilere bakıp şükredelim.Onların dertlerine sırt çevirmiyelim onların yerinde biz de olurduk imtihan dünyası yardım edelim yapamıyorsak dua onunda yapamıyorsak kalp ile buğuz edelim biz müslüman 1 geminin yolcusuyuz.Kardeşim israfta yapmıyalım ülkesini milletini, seven dinini yaşayan israf yapmaz israf yapmaktan Allah'ım sana sıhınırım sen affet... selam ve dua ile

    YanıtlaSil

Buraya Bir Yorum bırakarak sayfaya değer katabilirsiniz..

❗ Yorumlar Denetlendikten sonra yayınlanır ❗