SADATLAR ve TARİKATLER

Derviş Blog - Kuran Oku - Yasin Suresi Türkçe: SADATLAR ve TARİKATLER
cüz cüz kuran
SADATLAR ve TARİKATLER
sadatlar+ve+tarikatKardeşler biz şeyhimizi kara kaşı kara gözü için sevmiyoruz. biz şeyhimizi Allah'ın elçisi yani Allahın temsilcisi yani Allahın Resulunden (s.a.v) el aldığı için seviyoruz. silsile-i Aliye denen bir silsile vardır. peygamberimizle başlar peygamberimiz mubarek yetkiyi hz. ebu Bekr'e (r.anh) o da imamı caferi sadık (r.anh) o da eğittiklerine el ve yetki vere vere bugünkü sadatlara kadar gelmiştir.
sadatlar da Allahın kullarıdır.








 Niçin oraya gittiğini niçin el aldığını veya ipe tutunduğunu bilmeyen cahil insanlar elbette olayı şirk gibi görebilir bende sizler gibiydim. fakat o ele o mubarekliğin nereden geldiğini öğrenince iş değişiyor. o mubareklerin bir üst makamdan yani şeyhlerinden onlarında bir üst makamdan yani kendi şeyhlerinden ve nihayet en üst makam peygamberimize kadar uzanan silsileleri ve aldıkları yetkileri var.
onların rızası demek peygamberin rızası demek 
peygamberin rızası demek Peygamberin rızası demek Allah'ın rızası demek.
"himmet ya gavs" demek "Allah'ım yaşayan en kıymetli kulun hatrı için" demektir. anlayana tarikatta sırasıyla fenafişşeyh (şeyhte kaybolma) (fenafirresul) fenafillah mertebeleri vardır. şeyhte kaybolmayı şeyhin gözüne ve gönlüne girmek olarak resulde kaybolmayı peygamberin gönlüne girmek ve sevgisini kazanmak olarak Hakk'ta kaybolmayı da Allahu tealanın rızasına ermek olarak düşünün.
şeyhinin gözüne girmeden peygamberinin gözüne giremezsin çünkü şeyhin senden onun yoluna uymanı ve Allah'a kusursuz bir kulluk yapmanı istemek ve sana emretmek için Resulden izin almıştır.
onun emri Allah Elçisinin Emri gibidir.
 "himmet ya gavs" deyince Gavs hz kerametle gelse de onu getiren Allahtır. bazen sadatlar bile bilmez kime ne keramet göstermiş. sana o kerameti gösteren Allahtır. çünkü acizlğini ve günahkarlığını itiraf ettin Resulunden el almış bir silsiledeki kişiyi vesile ettin. sadatlar tevbe kapılarıdır kapanmadan hemen koşup Allahın ipine sarılın ve tövbe edin.

Tövbe Kapısı Adresleri:
Adres Menzil Köyü Abdulbaki Huseyni Hz.
Adıyaman (Hz Muhammed'e (s.a.v) e kadar Menzil silsilesi)

2. Adres; Fatih çarşamba Mahmut Efendi Hz.
istanbul

3 Yorum:

gün doguşu dedi ki...

GÜZEL BİR PAYLAŞIM ADMIN KARDEŞİM

Adsız dedi ki...

Cahilligimi bagisllayin ama sahabei kiramin gidip resulullah efendimizden tövbe aldığına daiir bi delil yokken (yada ben bulamadım varsa kaynağıyla bildirirseniz sevinirim ben peygamber efendimizin bazı rivayetlere göre günde 70 bazı rivayetlere göre 100 defa tövbe ettiğine dair rivayetler biliyorum) siz neye dayanarak gidip seyhten tevbe. Alıyorsunuz. Selametle

Ferdi Abi dedi ki...

Estağfrullah Kardeşim.
Şöyle ki;
Nur Suresi 31. Ayetin Sonunda "Ey Müminler Hep birlikte Allaha tövbe edin ki kurtuluşa eresiniz" şeklinde bir ibare var. ve
peygamberimizin sünnetinde de peygamberimize biat vardır.

Tarikatlarda yani tasavvufta ise bir tarikate intisab etmek isteyen kişi (intisap biat gibi elinden tutup kendisini mürşit olarak kabul etmektir.)
Mürşidi olacağı kişinin elinden tutar (eğer çok kalabalıksa mürşid ip uzatır intisap edecek kişiler mürşidin tuttuğu ipi tutarlar) önce birlikte mürşidin tekrarı ve şahitliği ile günahlarına pişmanlığı dile getirip tövbe ederler. sonra da Falan zatı mürşidim olarak kabul ettim diyerek tarikata intisap ederler.
bunların hepsi Yüzyıllar boyu Alimlerin nakli ile Kurandan ve sünnetten yola çıkılarak ortaya çıkmış metodlardır.

Herhalde İmamı Gazaliler, İmamı Rabbaniler Kuran ve Sünnete bizden daha az bağlı değillerdir. bilgileri de bizden az değildir ki onlar böyle yapagelmiştir.

selametle.

Şu An Sitedeki

Dervişten birisiniz