ventolin astım spreyi orucu bozar mı

Derviş Blog - Kuran Oku - Yasin Suresi Türkçe: ventolin astım spreyi orucu bozar mı
cüz cüz kuran




ventolin astım spreyi orucu bozar mı?


ventolin+astım+spreyi+orucu+bozar+mı+oruçluyken+sıkılırmı
oruçluyken ventolin salbutol sıkmak astım spreyi kullanmak orucu bozar mı kaza mı keffaret mi gerektirir?

Astım spreyi, oksijen değildir. İçinde ilaç vardır. Orucu bozar. İlacın orucu bozduğu bütün fıkıh kitaplarında yazılıdır.
keffaret gerekir mi?
mecburiyeten ventolin yada başka sprey sıkıldığı zaman Keffaret
Gerekmez. Çünkü dinimizin bildirdiği bir özürle, yani zaruretle oruç bozulunca yalnız kaza gerekir. Fakat basit bir hastalık için oruç bozmamalıdır!


4 yorum:

  1. Ventolin orucu bozar ama astım basit bir hastalık değildir.Nefes almaya çalışırken ve konuşurken boğulup öksürük krizine girmeyen için anlamak zor olsa gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onu yazmamın sebebi haa bak bozmuyormuş diye keyfiye rahat bir durumdayken fıs fıs ventolin sıkmaktır. yoksa astımı da öksürük krizini de çok iyi biliyorum kardeşim geçmiş olsun

      Sil
  2. Nefesim cok daraldi ventolini sktim simdi bozuldu mu orucuum?mecbur kaldm. Kefaretim vrmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi durumdaysanız orucunuza devam edin. ama kazasını da yapın umulur ki Allah ikisini de kabul eder. kötü durumdaysanız orucunuzu bırakın ama kazasını da yapin… umulur ki Allah yine kabul eder. çok çok zorlanmadan orucunuzu ventolin ile bozmamaya çalışın. ama baktınız çok zorlanıyorsunuz o zaman ventolin spreyi kullanın ama o orucunuzu da kaza edin. Allah kabul etsin

      Sil

Buraya Bir Yorum bırakarak sayfaya değer katabilirsiniz...