zuhru ahir namazı nedir niye kılarız

Derviş Blog - Kuran Oku - Yasin Suresi Türkçe: zuhru ahir namazı nedir niye kılarız
cüz cüz kuran

neden zuhru ahir namazı kılarız kaynağı nedir?

kalabalık cemaat namaz

"Niyet ettim Allah rızası için vaktine yetişip henüz üzerimden düşmeyen zuhru ahir namazını kılmaya" diyerek başladığımız zuhru ahir namazına zuhuru ahir, zuhrüahir, zuhr-i ahir namazı da diyen çıkabilir.
biliyorum buraya fazla uzun yazılardan kaçıp geldiniz güzel bir açıklama bekliyorsunuz.
sorularla islamiyet.com cevaplar org ve ömer nasuhi bilmen kitaplarında bu konuyu okudum özetle
Peygamberimiz ve Halifeler zamanında bu namazın kılınmayışının sebebi o zaman cumaların şehirlerde tek bir camide kılınabiliyor olmasıydı.
Cuma namazının şartlarından biri olan "Şehir merkezindeki tek camii de kılmak herkesi bir yere toplamak" nüfus arttıkça imkansız oldu.



Bu durumda alimler toplandı bir karar aldı. Alimlerin çoğu cuma nın bir şehirde birden fazla camiide kılınabileceğine fetva verdiyse de bununla beraber eğer şart yerine gelmediyse diye
cuma dan sonra (o günün öğle namazı bari gitmesin diye)
"Niyet ettim Allah rızası için vaktine yetişip henüz üzerimden düşmeyen zuhru ahir namazını kılmaya" diyerek zuhuru ahir namazını ve
namaz tesbihiVaktin son sünnetini kıldılar. bu ittihat takva sahiplerince benimsendi ve zuhru ahir namazı oldu.
İmamı Azam Ebu Hanife Cuma namazının zuhru ahirle birlikte kılınmasını buyurmuştur. yani kısacası
cumamız kabul olmazsa diye kıldığımız o günün öğle namazıdır
. Farz vacip veya sünnet değildir.


isterseniz cuma namazının şartları na
yada bu konunun sorularla islamiyet teki cevabına bakabilirsiniz.

3 yorum:

  1. "Bir namazın farzıyeti kesinlikle içtihatla falan düşmesi söz konusu değildir Onun içinde bu içtihadi şartlardan biri veya bir kaçı yerine gelmezse eğer, “cumam zaafa uğrar, bari öğle namazını kılmış olayım” diye arkasına ilave edilen zuhru ahar diye kılınan namaz, gerçekten de herhangi bir delili olmayan bir namazdır.
    Onun için delili olmamaktan daha öte bir niyet kuşkuya dayanamaz. Kuşku varsa niyet olmaz. Eğer şu olmazsa bu olsun şeklinde niyet, niyet değildir. Çünkü niyeti niyet yapan kasıttır, kasıt ise alternatiksizliktir. Bir insan Yevm-i şekk de eğer bugün Ramazan’sa Ramazan orucu olsun. Yoksa nafile karşılama olsun diye oruç tutamaz. Tıpkı onun gibi bir namaz olursa olur, olmazsa öğle olsun diye iki farz bir arada olmaz. Onun içinde zuhru ahar diye yaygın olarak kılınan namaz gerçekten de terk edilmelidir ve eğer kılınmak isteniyorsa nafile kılınmalıdır. (Mustafa İslamoğlu Kuran tefsir dersleri) Bu açıklama bana mantıklı geldiği için doğru kabul ediyorum. Kılsam bile nafile namaz niyetiyle kılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin söylediğinizle burada yazan farklı zuhru ahir namazı cumanın bir şartının kesin yapılmamış olmasından dolayı kılınıyor. günümüzde yapılması da mümkün olmadğı için Büyük islam alimleri zuhru ahiri kılagelmiştir.

      Sil
  2. İmam-ı azam Ebu Hanife Numan Bin Sabit hz. cuma namazıyla birlikte kılınmasını uygun görmüştür deniliyor. Siz imamımızdan daha çokmu bilgilisiniz ki zuhru ahar ve vaktin sünneti terk edilmelidir diyorsunuz. Hanefi mezhebinde olan birisi imamı uygun görmüşse oda uygun görmek zorundadır. Terk etmeyi düşünmesi yanlıştır.

    YanıtlaSil

Buraya Bir Yorum bırakarak sayfaya değer katabilirsiniz...

Şu An Sitedeki

Dervişten birisiniz